Brändi kuvand

Mida silmas pidada ettevõtte brändi kuvandi juures? Järjepidevus kõiges – alates logo kasutamisest, veebilehe disainist, sotsiaalmeedia postitustest kuni pakendamise ja klienditeeninduseni – see aitab luua usaldusväärset ja meeldejäävat brändikogemust. Järjepidevus aitab tarbijatel ettevõtet ära tunda ja loob tugeva emotsionaalse sideme, suurendades brändi lojaalsust ja väärtust nende silmis.

Brändi kuvandi meelespea

  • Brändi kuvand või teisisõnu ka identiteet on nagu lugu, mida räägid kogu maailmale, sest internetis oled nähtav kõigile. Veendu, et iga sõna, pilt ja tegevus peegeldaks täpselt seda lugu, mida soovid jutustada.

01

Järjepidevus on võti

Järjepidevus brändi visuaalides, sõnumites ja väärtustes aitab luua tugeva ja usaldusväärse brändi identiteedi. See tähendab, et kõikides materjalides, alates veebilehest kuni visiitkaartideni, tuleb kasutada sama logo, värviskeemi ja kirjastiile. Järjepidevus aitab klientidel brändi ära tunda ja loob kindlustunde, et nad saavad osaks samast kvaliteedist igast kanalist.

02

Sihtgrupi mõistmine

Sihtgrupi tundmine on brändi kuvandi loomisel ülimalt tähtis. Kujuta näiteks ette, kui ettevõte müüb keskkonnasõbralikke kodutooteid keskkonnateadlikele tarbijatele, on hea kasutada maalähedasi toone ja looduslikke motiive, et rõhutada toodete jätkusuutlikkust ja sobituda sihtgrupi väärtustega. Jagades harivat sisu erinevates kanalites saabki luua hea suhte oma brändi ja sihtgrupi vahel, muutes selle neile kõnetavamaks ja meeldejäävamaks.

03

Eristumine

Brändi unikaalsus aitab eristuda konkurentidest ja jääda sihtrühmale meelde. Kindlasti oled tähele pannud erinevaid brände maailmas, kelle käekirja tunned ära kohe, ilma selle ettevõtte logo või nime nägemata.

Fakt elust enesest. Paarkümmend korda olen ettevõtte juhtidelt kuulnud, et soovivad samasugust veebilehekülge nagu Apple teeb, sest nende arvates on Apple koduleht disaini tipptase. Hea maitse, iseenesest. See pole aga nendel ettevõtte juhtidel mitte kunagi õnnestunud. Miks? Sest nendel ettevõtte juhtidel puuduvad tooted, mis on Apple-il. Apple veebilehekülg on lihtne, valge taust, must tekst. Ülejäänu moodustavad tooted, toote pildid.

Brändi kuvandi olulisemad osad

Visuaalne keel

Veebilehe disain peegeldab brändi visuaalset identiteeti: ettevõtte logo, värviskeemi ja kirjastiile. Selge visuaalne keel aitab külastajatel brändi kiiresti ära tunda ja loob usaldusväärse ning professionaalse esmamulje.

01

Järjepidev toon

Veebilehe tekstid peaksid edastama brändi sõnumit ja kasutama brändile omast tooni, olgu see siis formaalne, sõbralik, humoorikas või teaduslik. See aitab luua sidusat brändikuvandit ja tugevdada kliendi suhet brändiga.

02

Trendidega kooskõla

Hea kasutajakogemus toetab brändi mainet ja aitab kaasa külastajate rahulolule ja lojaalsusele. Ettevõtte kodulehekülg peaks trendidega kaasas käima ning sisaldama neid funktsionaalsusi, millega kasutajad on harjunud.

03

Põnevaid fakte disaini kohta

50%

Üle 50% kogu maailma veebiliiklusest tuleb mobiilseadmetest. See on selge põhjus, miks veebidisain peaks olema seadmetele optimeeritud, eriti mobiiltelefonile. Disainerid eelistavad nüüd nö “mobile-first” lähenemist, sest valdav osa kasutajatest tänapäeval tarbib internetti väiksematelt ekraanidelt.

94%

Uuringud näitavad, et esmamulje on 94% veebilehe disainiga seotud. Sellised tegurid nagu paigutus, värvi toonid, font ja üldine esteetika mängivad olulist rolli selles, kuidas kasutajad veebilehte tajuvad. Ettevõtte koduleht on nagu visiitkaart, mis näitab sekundi jooksul ära, kas ettevõte on millegi pealt kõvasti kokku hoidnud, või võtab oma äri tõsiselt.

7%

Ühesekundiline viivitus lehe laadimisajas võib kaasa tuua 7% languse konversioonides. Kiires ja infoküllases digitaalmaailmas ootavad kasutajad kiiret juurdepääsu infole ja teenustele. Veebilehe kiirus on seega koht, mida peaks optimeerima, et kasutajakogemust parandada.