Milliseid kanaleid peaks sinu ettevõte kasutama? Kas kõiki?
Ma näen seda väga tihti, kuidas üks ettevõtte juht annab korraldusi, et me peame profiilid tegema igale poole. See arusaamine on umbes selline, et kui ettevõttel on maailma kõikides sotsiaalmeedia kanalites profiil tehtud, siis see ongi sotsiaalmeedia strateegia. Teeme kontod kõikjale ja see ongi edu valem. Ja võib olla on mõistlik ka TikToki minna, et põnevaid videosid postitada, see peaks meie sihtrühmaga hästi sobima ja see pidi üleüldse väga pop olema.
Facebookis tuleb postitada, Instagramis peab storyd tegema, LinkedInis olla professionaalne, Redditis naljakas, X-is (ehk Twitteris, või kuidas iganes seda täna kutsutakse) kiirelt arvamust avaldada ja kõigele lisaks tuleb veel blogi kirjutada ning uudiskiri välja saata. Hakkas pea ringi käima, eks? Issand hoidku, kui turundusinimene peaks selle “strateegia” osas arvamust avaldama, et äkki valiks ühe/paar sobivat kanalit ja oleks seal.
Sotsiaalmeedia kanalite üleküllus on muutnud digiturunduse peaaegu võimatuks missiooniks. Paljud ettevõtted arvavad, et tuleb igal pool kohal olla ja kõikjal aktiivselt tegutseda. Tead küll – uus logo valmis, seejärel kiirkorras sama postitus kõikidesse kanalitesse! Suvepäevad! Kõikjale positus. Enamus postitusi ongi endale rinnale patsutamise sisuga. Kas see kõlab nagu strateegia, mis annab pikaajalisi tulemusi? Vaevalt.
Tulemuseks on tihti just see, et umbes kahe kuu pärast tekib täielik väsimus ning kõik jääb pooleli. Tulemused? Tehakse suht kiirelt järeldus, et sotsmeedia “ei tööta”, sest keegi ei laigi. Ettevõtte Facebooki lehele sattudes näed, et viimane postitus oli jõulusoov aastast 2022. Instagramis vaatab sulle vastu 14 kuu vanune “meie vinged suvepäevad” pilt. Mul tekib alati küsimus: kas ettevõte üldse enam elus on?
Kõik kanalid ei ole sinu ettevõttele olulised
Kas oled kunagi mõelnud, miks üldse peaksid olema Instagramis, kui sinu äri on näiteks metallitöötlus? Või miks sa peaksid Redditis ja TikTokis nalja tegema, kui su kliendid on tõsised insenerid ja arhitektid, kes otsivad usaldusväärset partnerit?
Tõsi on see, et igal kanalil on oma jälgijaskond, oma kultuur ja oma eesmärk. See, mis toimib ühes kanalis, ei pruugi teises üldse töötada. Sama sisu tuimalt igale poole kopeerida ei ole päris tõsiseltvõetav strateegia.
Millised on peamised kanalid ja kellele need sobivad?
Facebook on endiselt väga hea kanal, eriti kui sinu publik on veidi vanem – näiteks 30-50+. Facebooki tugevus on kogukonna loomine, arutelud ja sündmused. Kui sinu eesmärk on tekitada suhtlust ja püsivat kontakti klientidega, siis võiks Facebook olla esimene valik.
Instagram sobib hästi visuaalsele ärile – disain, toitlustus, mood, ilu või reisindus. Kui sinu ettevõtte tugevuseks on visuaalne sisu, saad Instagramis end hästi näidata. Kui aga sinu toode on Exceli tabelitega seotud, võib see kanal sinu jaoks olla ajaraisk.
LinkedIn on ideaalne B2B kanal. Kui sinu kliendid on ettevõtted või kui soovid luua professionaalset kuvandit, siis peaks LinkedIn olema sinu turunduse süda. Postita asjakohast sisu, jaga teadmisi ja suhtle oma valdkonna inimestega.
X (Twitter)
X ehk Twitter on kiire kommunikatsiooni ja arvamuste jagamise platvorm. Sobib hästi uudistepõhistele ettevõtetele, tehnoloogiavaldkonnale, ajakirjandusele ja neile, kes armastavad kiiret suhtlust.
Reddit on eriline loom. Kui oled valmis sukelduma sügavatesse aruteludesse, olema avatud ja mitte müügimees, siis võib Reddit olla hea valik. Aga hoiatan: Redditi kogukonnad võivad olla väga tundlikud turundusliku sisu suhtes.
TikTok
Põnev kanal influkate kaasamiseks. Pigem nooremapoolne sihtrühm, aga ei tasu alahinnata, sest TikTok on ka vanemate 40+ hulgas üsna populaarne.
Blogi ja uudiskiri
Blogi ja uudiskiri on suurepärased tööriistad pikaajalise suhte loomiseks. Need aitavad sul näidata oma ekspertteadmisi ja kasvatada usaldust. Kui suudad regulaarselt head ja kasulikku sisu toota, siis investeeri kindlasti siia.
Kas sul peaks olema konto igas kanalis?
Ei peaks. See, et sinu konkurent on igal pool, ei tähenda, et sinagi pead olema. Vali pigem üks-kaks kanalit, kus sinu kliendid reaalselt aega veedavad ja keskendu neile. Ole järjepidev ja loo seal kogukond. On parem olla kahes kanalis hästi nähtav ja aktiivne kui kümnes kanalites nähtamatu.
Usu mind, sinu ettevõtte kuvand ja sinu enda närvid tänavad sind, kui lõpetad igal pool olemise. Keskendu, ole järjepidev ja hea nendes kanalites, mis päriselt sulle sobivad. Nii jääb sul ka aega ja energiat, et päriselt oma ärile keskenduda.
Artikli autor:
Martin Palmet
Caotica asutaja, strateeg
Jälgi mind LinkedIn-is →
Kirjutan iga päev veebi, turunduse ja kasvu teemadel.