Veebileht valmis – mis nüüd edasi saab?
Oled lõpuks oma uue veebilehe valmis saanud. Ilustulestik, konfetti, kõned, lindi läbilõikamine, kõned, pokaali kõlinad. Veetsid lugematuid tunde koos disainerite ja arendajatega, arutades viimse kui piksli paiknemist. Veebileht näeb välja nagu tutikas auto – läikiv, kiire ja valmis sõitma päikseloojangusse. Aga oota, kas ikka loojangusse? Või ikkagi päiksetõusu suunas?
Paljudel ettevõtetel kipub veebilehe lansseerimine olema umbes nagu hea vein, mille avad salaja omaette kodus, ilma kellegagi jagamata. Aga tegelikult võiks seda sündmust korralikult tähistada ja maailmale teada anda. Just nimelt – maailmale, sest veeb on globaalne, mitte ainult sinu kontori rahvale või sõpradele näitamiseks.
Esimene samm – korralda veebilehe lansseerimise puhul midagi
See ei tähenda, et peaksid ilmtingimata kutsuma kohale linnapea ja lõikama punast linti, kuigi miks ka mitte? Aga vähemalt võiksid teha midagi enamat kui lihtsalt oma uue veebilehe domeenil avaldamine ja lootmine, et inimesed kogemata su lehele komistavad. Korralda väike lansseerimisüritus, tee sellest video või vähemalt jaga sõnumit sotsiaalmeedias. Kui ettevõte on väiksem, piisab ka virtuaalsest peost – näiteks live-video Facebookis või Instagramis. Kutsu külastama ja testi sellega uue veebilehe toimimist.
Teavita kõiki ja ära hoia tagasi
Uus veebileht väärib tähelepanu, nii et nüüd on aeg rääkida sellest kõigile. Saada välja korralik uudiskiri. Kui sul uudiskirja veel pole, siis hea aeg selle loomiseks on täna. Usu mind, keegi ei pane pahaks, kui sa jagad tasuta väärtust. See näitab, et hoolid oma klientidest ja oled innovatiivne.
Lisaks uudiskirjale kasuta reklaamikanaleid. Google Ads, Meta (Facebook ja Instagram) reklaamid. Sihtgrupid saab väga täpselt paika panna, et just sinu potentsiaalsed kliendid kodulehele meelitada.
SEO ehk kolm tähte, mis päästavad päeva
Kui veebileht on valmis ja lansseeritud, on aeg üle vaadata otsingumootoritele optimeerimine (SEO). Jah, ka see salapärane asi vajab tähelepanu. Kontrolli, kas kõik lehe meta-pealkirjad, kirjeldused, sisutekstid ja pildid on optimeeritud. Mõtle läbi ka märksõnad, millega soovid, et kliendid sinu ettevõtte internetiavarustest leiaksid. Google armastab selgust ja korralikult optimeeritud sisu, nii et SEO-ga tegelemine on justkui oma veebilehe digitaalne kevadkoristus – tüütu, aga vajalik.
Ühtlane bränd kõigil platvormidel
Uue veebilehega on ideaalne hetk teha korda ka kõik teised veebis nähtavad profiilid. Vaata üle oma Facebook, LinkedIn, Instagram, Google My Business, ja nii edasi. Kontrolli üle, et kõikjal oleks ühtne visuaalne stiil, profiilipildid ja ettevõtte tutvustused. See loob tugevama ja usaldusväärsema brändi mulje, sest klientide silmis oled sa täpselt nii tugev, kui sinu kõige nõrgem digiprofiil.
Ära jäta veebilehte niisama unustusse
Kui veebileht on valmis, ei tähenda see, et peaksid käed puhtaks pühkima ja paariks kuuks puhkusele minema. Nüüd tuleks järjepidevalt jälgida, kuidas inimesed sinu veebilehte kasutavad. Analüüsi Google Analyticsi abil, millised lehed toimivad, kust külastajad tulevad ja mida nad teevad. Korrigeeri ja arenda edasi vastavalt saadud andmetele, sest veebilehe haldus on pidev protsess.
Kokkuvõttes uue veebilehe lansseerimine on suurepärane võimalus teha midagi erilist, tõmmata tähelepanu ja korrastada oma ettevõtte digitaalne kuvand terviklikuks ja professionaalseks. Nii et kui veebileht valmis, tähista seda korralikult ja anna märku, et oled olemas ja kutsu koheselt rahvast oma keskkonda testima.
Artikli autor:
Martin Palmet
Caotica asutaja, strateeg
Jälgi mind LinkedIn-is →
Kirjutan iga päev veebi, turunduse ja kasvu teemadel.