Aeg ei tööta sinu veebilehe heaks, vaid selle vastu
Ma tunnen mitmeid häid inimesi, kellel on selline tore vanakooli lähenemine elule. Nad kannavad tihti kirbukalt leitud põnevaid vintage riideid, mõnel on ehk isegi siiani Nokia nuppudega telefon, ja sõidab uhkelt 1995. aasta Volvoga. Ja see kõik on väga äge. Tekib tõesti selline nostalgia ning arusaamine, et vana stiil sobib tänasesse päeva põnevalt.
Kahjuks on nii, et veebilehega nii päris ei ole, et see ajaga põnevaks ja ägedaks muutub. Ei ole nii, et veebileht on aastast 2007 ja ikka töötab suurepäraselt.
Mõni võib vastu vaielda, aga siis küsin, kas sa oled kindel, et see leht ikka päriselt töötab – sinu äri heaks, mitte selle vastu? Tõde on, vähemalt minu jaoks, et veebileht pole nagu hea vein, mis ajaga paremaks läheb. Vananenud veebileht võib hoopis su ärile tõsist kahju teha.
Siin on mõned märgid, mis ütlevad sulle selgelt, et sinu veebileht vajab kiiremas korras uuendamist.
1. Su veebileht on nagu eelmise kümnendi mälestus
Disainitrendid muutuvad kiiresti ja mis oli moes kümme aastat tagasi, ei pruugi täna enam töötada. Kui sinu veebileht näeb välja nagu ekskursioon interneti ajalukku, siis usu mind, kliendid panevad seda tähele ja enamasti mitte positiivses mõttes.
Tänapäevane veebidisain on puhas, minimalistlik ja keskendub kasutajamugavusele. Kui su veeb meenutab ikka veel digitaalseid postkaarte ja vilkuvaid bännereid, siis aeg on teha kannapööre.
Kui just tegemist ei ole taotuslikult vana ajastut meelde tuletada. Aga ka siis saab seda stiili rakendada tänapäevaste võtetega.
2. Veebileht avaneb sama aeglaselt kui vanal heal modemi ajastul
Kiirus on tänapäeva internetis kõik. Inimesed pole nõus ootama kauem kui mõni sekund, et veebileht avaneks. Kui sinu veebileht laadib aeglaselt, siis potentsiaalsed kliendid klikivad lihtsalt konkurendi juurde.
Lisaks mõjutab aeglane veebileht negatiivselt ka sinu positsiooni otsingumootorites, sest Google armastab kiireid lehti. Kasutajad veelgi enam.
3. Mobiilis vaatamiseks tunned vajadust luubi järele
Üks kindel märk vananenud veebist on see, et mobiilis peab kasutaja pidevalt zuumima ja kerima, et üldse midagi näha. Kui sinu veeb ei ole mobiilisõbralik, siis sa kaotad vähemalt pooled võimalikest külastajatest ja see number ainult kasvab.
Tänapäeva veeb peab olema responsiivne, kohanduma sujuvalt erinevate ekraanisuurustega. Kui su veebileht pole seda, siis on aeg tegutseda kohe, mitte homme.
4. Turvaprobleemid ja aegunud tarkvara
Kui sinu veebilehte pole aastaid uuendatud, on tõenäoline, et see töötab aegunud tarkvaraga. Vananenud tarkvara on aga nagu auklik maja, kuhu võib igaüks sisse murda. Turvariskid on reaalsed ja võivad sulle maksma minna palju rohkem kui veebilehe uuendamine.
Lisaks tekitab ebaturvaline veebileht külastajates ebakindlust. Keegi ei taha jätta oma andmeid lehele, mis juba esmapilgul tundub kahtlane.
5. Sa ise väldid oma veebilehte
Kui isegi sa ise ei taha oma veebilehele minna, sest see tundub sulle kohmakas ja aegunud, ning sul on piinlik oma veebiaadressi jagada, siis mida peaksid tundma kliendid?
Veebileht on sinu digitaalse kuvandi oluline osa. Kui see sind ennast ei inspireeri, siis on aeg muutusteks. Uuendatud veeb annab sulle ja su töötajatele värske energialaengu ja suurendab uhkust oma ettevõtte üle.
Kuidas edasi?
Kui tunned ära vähemalt ühe neist märkidest, on viimane aeg tegutseda. Hea uudis on see, et veebilehe uuendamine ei pea olema stressirohke ega kulukas protsess. Võta ühendust veebispetsialistiga, kes aitab sul leida just sinu ettevõtte vajadustele vastava lahenduse.
Tagasi algse probleemi juurde
Veebilehe uuendamine pole lihtsalt tehniline ülesanne, vaid see on tõepoolest investeering sinu ettevõtte tulevikku. Ära lase oma veebilehel vananeda. Hoia seda värskena ja ajakohasena ning veendu, et see töötab sinu äri heaks, mitte selle vastu.
Artikli autor:
Martin Palmet
Caotica asutaja, strateeg
Jälgi mind LinkedIn-is →
Kirjutan iga päev veebi, turunduse ja kasvu teemadel.