Kas AI suudab päriselt su ettevõtte kodulehe valmis teha? Minutite jooksul ja soodsalt?
Lühike vastus on: “Jah, suudab!”
Pikem vastus on: “Ei suuda. Mitte veel.”
Kohtasin hiljuti ühte ettevõtjat, Tiitu: “AI teeb su veebilehe mõne minutiga valmis!”
Tegelikult, see ei olnud mitte ükskord. Neid kohtumisi ka teiste ettevõtjatega on veel olnud: “Miks see veebilehe tegemine nii kallis on? AI teeb valmis ju.”
Kõlab tuttavalt? Mulle kõlab. Väga tuttavalt. Jah, selliseid lubadusi kohtab viimasel ajal päris tihti ning ettevõtjana tundub see kindlasti ahvatlev – kiire, ilus ja odav. Kes ei tahaks hoida kokku aega ja raha? Paraku on asi nii, et kui midagi kõlab liiga hästi, et olla tõsi, siis tavaliselt nii ka on.
Ma olen neid veebilehti näinud. Jah, need näevad pealtnäha, süvenemata vaadates väga kenad välja. Ilusad pildid, viisakad värvid ja puhas kujundus. Uskumatu, et lihtsalt robot tegigi valmis. Aga kui kriitilisema pilguga vaadata, siis märkad kohe midagi. Puudub sisu ja selge eesmärk. Ma ütleks, et need lahendused näevad välja nagu need pakendatud tühjad karbid jõulupuu all kaubanduskeskustes: kaunid läikivad, vaatad sisse ja mõtled, et oot-oot, kas siin pidi midagi olema?
AI tõesti suudab luua veebilehe karkassi: panna paika struktuuri, valida värve, paigutada pilte ja isegi teksti juurde genereerida. Kui sul on vaja lihtsat visiitkaarti internetis, kus kirjas ettevõtte nimi ja kontaktandmed, siis tõesti – AI võib sind aidata. Ja sellest võibki piisata. Päriselt ka. See võib töötada välja paljudele ettevõtetele. Miks kulutada paartuhat euri, kui saab lihtsalt. Aga kui eesmärgiks on korralik ja läbimõeldud veebileht, mis ka päriselt tulemusi toob, ettevõttele, kellel on põhjalikumad eesmärgid, siis pelgalt ilusast pildist ja paari lause pikkusest tekstist ei piisa.
Mida AI täpsemalt suudab?
AI oskab hästi jäljendada olemasolevaid lahendusi. Kopeerib ideid ja loob visuaalselt meeldivaid mustreid. Paneb paika elemendid, mida inimesed tavaliselt veebilehtedelt ootavad: menüüd, kontaktivormid, lühikesed tekstid. Kuid AI ei mõista sinu ettevõtte unikaalsust, sinu kliente ega sinu eesmärke. Ta ei küsi, mis su veebilehe peamine ülesanne on? Müüa rohkem tooteid, koguda kontaktandmeid või ehk hoopis lugejaid harida?
Ekspert teeb vahe sisse
Korralik veebileht nõuab eksperti, kes aitab su äril mõtestatult silma paista. Veebilehe tegemine ei ole lihtsalt tehniline ülesanne, vaid strateegiline töö. Hea disainer ja arendaja aitab sul mõelda läbi kogu veebilehe sisu, eesmärgid ja kasutajakogemuse. Ta oskab küsida õigeid küsimusi, analüüsida konkurente ning luua lahenduse, mis päriselt töötab ja eristub.
Ja siit jõuame paradoksini.
Meil on küll olemas AI ja võimsamad tööriistad kui kunagi varem, aga veebilehtede disain ja arendus pole kunagi olnud kallimad kui nad on täna.
Miks?
Sest veebilehtede olulisus on kasvanud hüppeliselt. Veeb ei ole enam lihtsalt ilus visiitkaart, vaid see on tööriist, mis toetab kogu sinu äristrateegiat. Inimesed ootavad veebilt rohkem: paremat kasutajakogemust, kiiremat laadimist, SEO-sõbralikku sisu ja konversioonidele keskendunud disaini. Kõik see nõuab rohkem ekspertiisi ja aega – ning seega ka suuremat investeeringut.
Kokkuvõtteks – AI võib sulle tõesti luua veebilehe minutitega ja odavalt. Kuid enne kui valid selle ahvatleva tee, mõtle läbi, kas soovid lihtsalt ilusat, kuid tühja veebilehte, või päriselt toimivat ja sinu ärile kasu toovat veebilahendust.
AI ei ole veel ekspert – ekspert oled sina koos õigete inimestega enda ümber.
Artikli autor:
Martin Palmet
Caotica asutaja, strateeg
Jälgi mind LinkedIn-is →
Kirjutan iga päev veebi, turunduse ja kasvu teemadel.