Keegi ei tule su ettevõtte veebilehele uudiseid lugema
Reaalsus on see, et keegi ei tule niisama ühel heal neljapäevasel pealelõunal, avab läpaka, trükib sinu ettvõtte aadressi sisse ja mõtleb, et “loeks nüüd midagi huvitavat”. Ei ole nii.
Tõsi ta on, et paljud ettevõtted (ja ma olen näinud seda eriti palju väikeste ja keskmiste Eesti ettevõtete seas) mõtlevad, et kui nad ainult usinalt oma veebilehele uudiseid postitavad, siis kliendid muudkui tulevad neid lugema ja kiidavad pärast tänaval vastu jalutades veel takka ka: „Oi, te küll kirjutate väärt artikleid ja kasulikke lugusid oma veebilehel!”
Aga nii see päriselu päris kindlasti välja ei näe.
Proovi korraks meenutada, millal sa ise viimati näiteks Telia või Swedbanki, Eesti Energia vms kodulehele niisama uitmõtte ajel läksid, et sealseid uudiseid lugeda? Oled sa üldse kunagi midagi sellist teinud? Mina ka mitte. Ja vaevalt, et keegi teinegi on. Kuigi Telia ja kõik meie kohalikud pangad panustavad meeletult aega, vaeva ja ressurssi, et nende uudised, artiklid ja nõuanded oleksid informatiivsed, kasulikud ja harivad. Muidugi on põnev SEB või LHV uudistest lugeda, kuidas pettureid tuvastada. Aga ma ei lähe sinna iseseisvalt neid lugusid lugema.
Ära saa minust valesti aru – see sisu on tõepoolest väärtuslik ja hästi tehtud. Probleem on hoopis selles, kuidas see sisu jõuab tarbijani. Või täpsemalt öeldes, et see sisu tihti ei jõuagi tarbijani.
Päriselus käib asi niimoodi, et need lood ja uudised peavad jõudma inimeseni kanalite kaudu, mida ta reaalselt ka kasutab. Kui sinu suurepärane artikkel või uudis jääb lihtsalt kodulehe menüüs oleva „uudised” või „blogi” lingi taha istuma ja ootama, et keegi teda leiaks, siis väga tõenäoliselt jääbki ta sinna ootama – igavesti.
Google ei ole samuti mingi võluvits, mis automaatselt sinu suurepärase sisu inimeste ette võlub. Organiiline nähtavus Google’is on pikk mäng ega tähenda seda, et paned artikli üles ja järgmine päev sajad huvilised seda ahmivad. Ei, päris kindlasti mitte.
Kõige olulisem küsimus, mida peaksid endalt küsima, on hoopis järgmine: kus mu kliendid päriselt liiguvad ja milliseid kanaleid nad päriselt kasutavad?
Väga tõenäoliselt ei alusta ükski inimene sinu ettevõtte veebilehelt. Ta alustab pigem oma postkastist või sotsiaalmeediast. Kui sul on õnnestunud saada inimene oma meililisti, siis jõuab sinu artikkel tema silme ette uudiskirjaga. Kui oled teinud tööd oma sotsiaalmeediakanaliga ja seal inimesi kaasates loonud hulga jälgijaid, siis jõuab info nende silmadeni läbi Facebooki, LinkedIni, Instagrami või muu kanali.
Kujuta korraks ette, et sinu uudis või artikkel on üks eriti maitsev ja isuäratav kook. Sa oled pannud sinna kõik oma parimad oskused ja koostisosad sisse. Aga kui see kook jääb kööki kapinurgale ootama, et keegi seda märkaks ja sööma tuleks, jääb see suure tõenäosusega sinna lihtsalt hallitama. Kui tahad, et inimesed sinu kooki prooviksid, pead selle neile ilusti kandikule sättima ja nina alla viima. Just seda teebki sinu jaoks uudiskiri või sotsiaalmeedia postitus.
Olen Caoticas juba ligi 20 aastat näinud, kuidas ettevõtted ikka ja jälle sama reha otsa astuvad. Väga tore on sisu luua – tegelikult lausa hädavajalik. Aga see on ainult pool võitu. Teine pool, tihti veelgi olulisem, on see, kuidas sa seda loodud sisu oma olemasolevate või uute klientideni viid. Pead mõtlema, kuidas oma lood lugejani viia, mitte lootma, et juhuslikult keegi ise sinu juurde tuleb.
Seega järgmine kord, kui mõtled „postitan oma kodulehele uudise ja valmis!”, tuleta endale meelde: mitte keegi ei tule su ettevõtte kodulehele uudiseid lugema. Sina pead uudised ise kliendile kohale viima. Ja see muudabki sinu ettevõtte veebilehe tegelikult edukaks.
Artikli autor:
Martin Palmet
Caotica asutaja, strateeg
Jälgi mind LinkedIn-is →
Kirjutan iga päev veebi, turunduse ja kasvu teemadel.