• Teenused
    • Kodulehe disain ja ux
      • Kodulehe disain
      • Kasutajamugavus UX
      • Brändi kuvand
      • Kontode profiilide kujundus
    • Veebilehe arendus
      • Veebilehe arendus
      • WordPress, Webflow, WIX
      • Ekraanidega ühilduvus
      • Seadistused ja erilahendused
    • E-poe disain ja arendus
      • WooCommerce e-poe arendus
      • Veebipoe erilahendused
      • E-poe moodulite arendus
      • Ostuprotsessi optimeerimine
    • Veebihaldus ja tugi
      • Sisuhaldus ja tugiteenused
      • Versioonide uuendused
      • Strateegiline planeerimine
      • SEO otsimootoritele optimeerimine
  • Kogemused
  • Hinnakalkulaator
    • Kui palju maksab kodulehekülg?
    • Kuidas kujuneb teenuse tunnihind?
    • Kui kaua valmib uus koduleht?
    • Milline on igakuine hoolduse hind?
  • Tutvustus
    • Kontaktid
    • Blog
  • Teeme koostööd
  • In English ⚑
  • Menu Menu

Keegi ei tule su ettevõtte veebilehele uudiseid lugema

Reaalsus on see, et keegi ei tule niisama ühel heal neljapäevasel pealelõunal, avab läpaka, trükib sinu ettvõtte aadressi sisse ja mõtleb, et “loeks nüüd midagi huvitavat”. Ei ole nii.

Tõsi ta on, et paljud ettevõtted (ja ma olen näinud seda eriti palju väikeste ja keskmiste Eesti ettevõtete seas) mõtlevad, et kui nad ainult usinalt oma veebilehele uudiseid postitavad, siis kliendid muudkui tulevad neid lugema ja kiidavad pärast tänaval vastu jalutades veel takka ka: „Oi, te küll kirjutate väärt artikleid ja kasulikke lugusid oma veebilehel!”

Aga nii see päriselu päris kindlasti välja ei näe.

Proovi korraks meenutada, millal sa ise viimati näiteks Telia või Swedbanki, Eesti Energia vms kodulehele niisama uitmõtte ajel läksid, et sealseid uudiseid lugeda? Oled sa üldse kunagi midagi sellist teinud? Mina ka mitte. Ja vaevalt, et keegi teinegi on. Kuigi Telia ja kõik meie kohalikud pangad panustavad meeletult aega, vaeva ja ressurssi, et nende uudised, artiklid ja nõuanded oleksid informatiivsed, kasulikud ja harivad. Muidugi on põnev SEB või LHV uudistest lugeda, kuidas pettureid tuvastada. Aga ma ei lähe sinna iseseisvalt neid lugusid lugema.

Ära saa minust valesti aru – see sisu on tõepoolest väärtuslik ja hästi tehtud. Probleem on hoopis selles, kuidas see sisu jõuab tarbijani. Või täpsemalt öeldes, et see sisu tihti ei jõuagi tarbijani.

Päriselus käib asi niimoodi, et need lood ja uudised peavad jõudma inimeseni kanalite kaudu, mida ta reaalselt ka kasutab. Kui sinu suurepärane artikkel või uudis jääb lihtsalt kodulehe menüüs oleva „uudised” või „blogi” lingi taha istuma ja ootama, et keegi teda leiaks, siis väga tõenäoliselt jääbki ta sinna ootama – igavesti.

Google ei ole samuti mingi võluvits, mis automaatselt sinu suurepärase sisu inimeste ette võlub. Organiiline nähtavus Google’is on pikk mäng ega tähenda seda, et paned artikli üles ja järgmine päev sajad huvilised seda ahmivad. Ei, päris kindlasti mitte.

Kõige olulisem küsimus, mida peaksid endalt küsima, on hoopis järgmine: kus mu kliendid päriselt liiguvad ja milliseid kanaleid nad päriselt kasutavad?

Väga tõenäoliselt ei alusta ükski inimene sinu ettevõtte veebilehelt. Ta alustab pigem oma postkastist või sotsiaalmeediast. Kui sul on õnnestunud saada inimene oma meililisti, siis jõuab sinu artikkel tema silme ette uudiskirjaga. Kui oled teinud tööd oma sotsiaalmeediakanaliga ja seal inimesi kaasates loonud hulga jälgijaid, siis jõuab info nende silmadeni läbi Facebooki, LinkedIni, Instagrami või muu kanali.

Kujuta korraks ette, et sinu uudis või artikkel on üks eriti maitsev ja isuäratav kook. Sa oled pannud sinna kõik oma parimad oskused ja koostisosad sisse. Aga kui see kook jääb kööki kapinurgale ootama, et keegi seda märkaks ja sööma tuleks, jääb see suure tõenäosusega sinna lihtsalt hallitama. Kui tahad, et inimesed sinu kooki prooviksid, pead selle neile ilusti kandikule sättima ja nina alla viima. Just seda teebki sinu jaoks uudiskiri või sotsiaalmeedia postitus.

Olen Caoticas juba ligi 20 aastat näinud, kuidas ettevõtted ikka ja jälle sama reha otsa astuvad. Väga tore on sisu luua – tegelikult lausa hädavajalik. Aga see on ainult pool võitu. Teine pool, tihti veelgi olulisem, on see, kuidas sa seda loodud sisu oma olemasolevate või uute klientideni viid. Pead mõtlema, kuidas oma lood lugejani viia, mitte lootma, et juhuslikult keegi ise sinu juurde tuleb.

Seega järgmine kord, kui mõtled „postitan oma kodulehele uudise ja valmis!”, tuleta endale meelde: mitte keegi ei tule su ettevõtte kodulehele uudiseid lugema. Sina pead uudised ise kliendile kohale viima. Ja see muudabki sinu ettevõtte veebilehe tegelikult edukaks.

Follow a manual added link
Keegi ei tule su ettevõtte veebilehele uudiseid lugema. Caotica veebilehe disain, kodulehe arendus - Blogi autor Martin Palmet.
Follow a manual added link

Artikli autor:

Martin Palmet

Caotica asutaja, strateeg

Jälgi mind LinkedIn-is →

Kirjutan iga päev veebi, turunduse ja kasvu teemadel.

Loe lisaks

  • Kas su veeb on usaldusväärne ehk kuidas digiturvalisus kasvatab kliendilojaalsust?
    Kas su veeb on usaldusväärne ehk kuidas digiturvalisus kasvatab kliendilojaalsust?
  • Mis värvi peab olema sinu veebilehe nupp, et inimesed sellele vajutaksid?
    Mis värvi peab olema sinu veebilehe nupp, et inimesed sellele vajutaksid?
  • Ehita veeb osadest: miks ja millal eelistada modulaarset arhitektuuri?
    Ehita veeb osadest: miks ja millal eelistada modulaarset arhitektuuri?
  • Tehisintellekt (AI) veebidisainis ja -arenduses. Kas tulevik või juba tänapäev?
    Tehisintellekt (AI) veebidisainis ja -arenduses. Kas tulevik või juba tänapäev?
  • Veebileht pole kulu, vaid investeering – aga kuidas teada, kas see ka päriselt tasub ära?
    Veebileht pole kulu, vaid investeering – aga kuidas teada, kas see ka päriselt tasub ära?
  • Kes sinu veebilehe eest vastutab, kui midagi juhtub?
    Kes sinu veebilehe eest vastutab, kui midagi juhtub?
  • Veeb ilma koodita? Tere tulemast no-code ja low-code maailma.
    Veeb ilma koodita? Tere tulemast no-code ja low-code maailma.
  • Misasi on disainisüsteem ja miks see su veebilehel üldse oluline on?
    Misasi on disainisüsteem ja miks see su veebilehel üldse oluline on?
  • Mis saab siis, kui su veebiarendaja kaob täiesti ära?
    Mis saab siis, kui su veebiarendaja kaob täiesti ära?
  • Kas sinu veeb läbib Google'i Core Web Vitals (PageSpeed) testi?
    Kas sinu veeb läbib Google’i Core Web Vitals (PageSpeed) testi?

Blog
Tutvustus
Kontaktid

+372 534 69 8 69

hello@caotica.ee

  • Kodulehe disain, kujundus
  • Graafiline disain ja bränd
  • Kasutajamugavus
  • Kontode profiilide kujundus
  • E-poe valmistamine
  • Protsesside optimeerimine
  • Veebilehe arendus
  • WordPress sisuhaldustarkvara
  • Seadistused ja erilahendused
  • Sisuhaldus ja tugiteenused
  • SEO optimeerimine
  • Strateegiline planeerimine
© 2025 Caotica OÜ Copyright. Kõik õigused kaitstud.
  • Privaatsus
  • Kasutustingimused
Scroll to top