• Teenused
    • Kodulehe disain ja ux
      • Kodulehe disain
      • Kasutajamugavus UX
      • Brändi kuvand
      • Kontode profiilide kujundus
    • Veebilehe arendus
      • Veebilehe arendus
      • WordPress, Webflow, WIX
      • Ekraanidega ühilduvus
      • Seadistused ja erilahendused
    • E-poe disain ja arendus
      • WooCommerce e-poe arendus
      • Veebipoe erilahendused
      • E-poe moodulite arendus
      • Ostuprotsessi optimeerimine
    • Veebihaldus ja tugi
      • Sisuhaldus ja tugiteenused
      • Versioonide uuendused
      • Strateegiline planeerimine
      • SEO otsimootoritele optimeerimine
  • Kogemused
  • Hinnakalkulaator
    • Kui palju maksab kodulehekülg?
    • Kuidas kujuneb teenuse tunnihind?
    • Kui kaua valmib uus koduleht?
    • Milline on igakuine hoolduse hind?
  • Tutvustus
    • Kontaktid
    • Blog
  • Teeme koostööd
  • In English ⚑
  • Menu Menu

Kuidas valida sobiv e-poe platvorm?

Ükskõik, kas sa oled alustav väikeettevõtja või kümne töötajaga tubli tegija, kes on harjunud asju otse klientidele müüma – kui sul täna veel e-poodi pole, siis suure tõenäosusega oled vähemalt korra selle peale mõelnud.

Aga siis tuleb see valikute laviin: Shopify või WooCommerce? Või Wix? Webflow? Mis asi see PrestaShop üldse on? Kas Magento on ka variant?

Võtame rahulikult. Tõmbame hinge. Teeme selle asja lihtsaks.

Kõigepealt – kas iga veebileht saab olla e-pood?

Üllataval kombel – jah. Enamik kaasaegseid platvorme lubavad sul lihtsalt nupuvajutusega e-poe lisada.

Näiteks:

  • WIX – ideaalne, kui tahad midagi kiiresti ja ilma igasuguse arendajata püsti panna. Lihtne, lohistatav, täitsa tore. Eriti kui sul on 5-10 toodet ja sa ei plaani Amazoniks hakata.
  • Webflow – ilus, stiilne, annab disainerile vabaduse lennata. Saab ka e-poe külge panna. Natuke tehnilisem, natuke kallim, aga wow-faktor on olemas.

Kui tahad lihtsalt katsetada, kas inimesed su tooteid ostavad – WIX või Webflow on hea algus. Aga kui tahad e-kaubanduse tõsisemalt käsile võtta, siis peame rääkima „päris“ e-poe platvormidest.

1. WooCommerce – WordPressi sõber

Kui sul on juba WordPressis veebileht, siis WooCommerce on kõige loomulikum valik. See on nagu lisakorrus sinu olemasolevale majale.

  • Plussid: tasuta, paindlik, SEO-sõbralik, tohutu kogukond.
  • Miinused: pluginad võivad elu keeruliseks teha, vajad aeg-ajalt tehnikat. Kui midagi tuksi läheb, siis see läheb korralikult tuksi.

2. Shopify – „ma tahan kiiresti müüma hakata“ lahendus

Shopify on umbes nagu IKEA. Maksad, valid, paned ise kokku (või palud kellelgi teha) ja kõik toimib. Ilus, lihtne, tõhus.

  • Plussid: väga lihtne alustada, kõik oluline juba karbis, toetab ka POS-süsteeme.
  • Miinused: igakuine tasu, vähem kohandamisvõimalusi, lisatasud mõne funktsiooni eest.

3. PrestaShop – eurooplase valik

Kui Shopify on IKEA, siis PrestaShop on Bauhaus. Saab kõike, aga tuleb ise mõelda ja timmida.

  • Plussid: tasuta, hea laovarude haldus, palju mooduleid.
  • Miinused: UI kohmakas, disaini vaja tuunida, arendajad pole nii lihtsasti leitavad kui WooCommerce’i puhul.

4. Magento – kui sul on laod, turud ja IT-osakond

Magento on e-kaubanduse tank. Üle võlli võimas, kui sul on tiim, eelarve ja ambitsioon vallutada kogu Baltikum.

  • Plussid: ülipaindlik, mitmekeelsus, mitme poe haldus ühest kohast.
  • Miinused: kallis, keeruline, vajab tugevat serverit ja tugevat arendajat (või arendusmeeskonda).

5. BigCommerce, Squarespace Commerce ja muud

Jah, neid on veel. Mõned sobivad hästi USA turule, mõned on Shopify kloonid, mõned on suletud süsteemid, mida Eestis väga ei kasutata. Kui sa just väga spetsiifilist lahendust ei otsi, võid need esialgu vahele jätta.

Okei, aga KUMMA ma siis valin?

Hea küsimus. Siin on väike rusikareegel:

  • Alustav väikeettevõte: Shopify või WIX.
  • WordPressi leht juba olemas: WooCommerce.
  • Kohandused, laovarud, logistikapartnerid: PrestaShop või BigCommerce.
  • Rahvusvaheline kaubandus, mitme keele/mündiga süsteem: Magento.

Ja kui sa endiselt kahtled, siis… kirjuta meile. Me oleme neid platvorme ise üles pannud, näinud nende võlusid ja valusid, ja oskame öelda, kus on peidetud konksud (ja kus lihtsalt tüütu nupp ei tööta).

Caotica on digitaalse kaose korrahoidja – paneme su e-poe püsti nii, et asjad toimivad.

Siin ka üks lihtsam võrdlustabel sulle.

Platvorm Hind Lihtsus Kohandatavus Arendajate saadavus Sobib kellele?
WooCommerce Tasuta (lisad ja töö maksavad) Mõõdukas (vajab WordPressi tundmist) Väga paindlik Väga palju WordPressi kasutajad, kes tahavad kasvada
Shopify Alates ~25 €/kuu + lisatasud Väga lihtne Piiratud Palju Alustajad ja kiire käivitamise soovijad
PrestaShop Tasuta (arendus ja moodulid maksavad) Keskmine Väga paindlik Mõõdukalt Väike- ja keskettevõtted Euroopas
Magento Väga kallis ja ressursinõudlik Keeruline Väga paindlik Vähe, spetsiifilised Suured ja rahvusvahelised ettevõtted
WIX (e-pood) Alates ~20 €/kuu Väga lihtne Väga piiratud Palju (aga piiratud võimalustega) Mikroärid ja disainikesksed lahendused
Webflow (e-pood) Alates ~29 €/kuu Mõõdukalt lihtne Väga hea disainivabadus Disainerid rohkem kui arendajad Visuaalselt nõudlikud, väiksemad e-poed
Follow a manual added link
Kuidas valida sobiv e-poe platvorm? Caotica veebilehe disain, kodulehe arendus - Blogi autor Martin Palmet.
Follow a manual added link

Artikli autor:

Martin Palmet

Caotica asutaja, strateeg

Jälgi mind LinkedIn-is →

Kirjutan iga päev veebi, turunduse ja kasvu teemadel.

Loe lisaks

  • Kas veebidisainerid ja veebiarendajad peaksid tehisintellekti kartma? Caotica veebilehe disain, kodulehe arendus - Blogi autor Martin Palmet.
    Kas veebidisainerid ja veebiarendajad peaksid tehisintellekti kartma?
  • Tumeda režiimi (dark mode) trend ja vajadus. Caotica veebilehe disain, kodulehe arendus - Blogi autor Martin Palmet.
    Tumeda režiimi (dark mode) trend ja vajadus
  • Milliseid kanaleid peaks sinu ettevõte kasutama? Kas kõiki? Caotica veebilehe disain, kodulehe arendus - Blogi autor Martin Palmet.
    Milliseid kanaleid peaks sinu ettevõte kasutama? Kas kõiki?
  • Keegi ei tule su ettevõtte veebilehele uudiseid lugema. Caotica veebilehe disain, kodulehe arendus - Blogi autor Martin Palmet.
    Keegi ei tule su ettevõtte veebilehele uudiseid lugema
  • Miks mu veebilehekülg aeglane on ja kuidas seda korda saada? Caotica veebilehe disain, kodulehe arendus - Blogi autor Martin Palmet.
    Miks mu veebilehekülg aeglane on ja kuidas seda korda saada?
  • Veebilehed on kallimad kui kunagi varem. Caotica veebilehe disain, kodulehe arendus - Blogi autor Martin Palmet.
    Veebilehed on kallimad kui kunagi varem. Miks?
  • Milline on igakuise hoolduse hind? Caotica veebilehe arendus, kodulehe disain. Autor Martin Palmet.
    Milline on igakuinee hoolduse hind ja kas seda on vaja?
  • Kui kaua valmib uus koduleht? Caotica veebilehe arendus, kodulehe disain. Autor Martin Palmet.
    Kui kaua valmib uus koduleht?
  • Miks ühe tunni hind pole alati ühe hinnaga? Caotica veebilehe arendus, kodulehe disain. Autor Martin Palmet.
    Miks ühe tunni hind pole alati ühe hinnaga?
  • Milline on sobiv platvorm veebilehe jaoks? Caotica veebilehe arendus, kodulehe tegemine, haldus. Blogi autor Martin Palmet.
    Milline on sobiv platvorm veebilehe jaoks?

Blog
Tutvustus
Kontaktid

+372 534 69 8 69

hello@caotica.ee

  • Kodulehe disain, kujundus
  • Graafiline disain ja bränd
  • Kasutajamugavus
  • Kontode profiilide kujundus
  • E-poe valmistamine
  • Protsesside optimeerimine
  • Veebilehe arendus
  • WordPress sisuhaldustarkvara
  • Seadistused ja erilahendused
  • Sisuhaldus ja tugiteenused
  • SEO optimeerimine
  • Strateegiline planeerimine
© 2025 Caotica OÜ Copyright. Kõik õigused kaitstud.
  • Privaatsus
  • Kasutustingimused
Scroll to top