Mis asi on UX-disain ja kuidas muuta veebikülastajad päriselt klientideks?
Üks mu vana hea tuttav Indrek, kes peab väikest e-poodi, kurtis mulle ühel lõunal kohvitassi taga: „Ma ei saa aru. Inimesed külastavad mu veebipoodi, aga ostukorvi nad kuidagi jõuda ei taha.“ Tema frustratsioon oli täiesti mõistetav, ma sain temast aru, veebileht võib ju ilus olla, aga kui see ei too müüki, siis mis kasu sellest on?
Aga tõesti, milles siis asi on? Kas pakutav toode ei huvita? See on esimene mõte mis pähe tuleb tihtipeale e-poe omanikel, ju siis ei huvita või pole vaja, või hind on kallis, jne.
Kui sinu veebileht kannatab sarnase probleemi käes, siis võib viga peituda hoopiski UX-disainis ehk kasutajakogemuses. Hea UX pole lihtsalt trendikas termin. Mõni ajab seda segamini ka üleüldiselt disaini mõistega. Tegelikult on UX midagi enamat kui lihtsalt kodulehe disain kui kuvand. UX on mõnes mõttes reaalselt mõõdetav müügiargument.
Jagan sulle siinkohal mõningaid praktilisi näiteid, kuidas väikeste UX-disainimuudatustega oma veebilehel müüki tõsta.
1. Lihtsusta kliendi teekonda
Kas oled kunagi sattunud veebilehele, kus soovitud info leidmine nõuab kõrgemal IQ tasemel oskusi? Sinu kliendid ei taha end tunda lollina, kui nad lähevad närvi, kui nad ei leia elementaarseid asju või miski tundub täiesti ebaloogiline. Nad tahavad, et info oleks selge, lihtne ja kiiresti leitav.
Näiteks proovi panna kõige olulisemad tooted või teenused kohe esilehele. Jälgi, et klient jõuaks olulise infoni maksimaalselt kahe hiireklikiga. Kui veebileht muutub selgemaks, muutub ka külastaja teekond ostuni lihtsamaks ja müük suureneb.
2. Kasuta selgeid ja arusaadavaid CTA-nuppe
CTA ehk „call-to-action“ nupp on üks veebilehe kõige olulisemaid osi. Selle nupu tekst võiks olla nii selge, et ka su vanaema saaks sellest aru. Sellised ebamäärased fraasid nagu „Vaata siit!“ ja „Rohkem infot“ ei ole just kõige paremad.
Statistikad on näidanud, et parem on kasutada midagi konkreetset nagu „Lisa ostukorvi“, „Broneeri aeg“, „Lae alla juhend“. Nupu tekst peaks ütlema lühidalt, mida sellele nupule klikkides saab. Üks selge CTA-nupp võib oluliselt kasvatada sinu veebilehe konversiooni ja seeläbi ka käivet.
3. Tõsta usaldust visuaalsete näidetega
Kliendid ostavad rohkem, kui nad usaldavad sinu ettevõtet. Lisa oma veebilehele kliendiarvamusi, ettevõtte sertifikaate või väikseid usaldusmärke, mis annavad külastajatele kindlustunde.
Näiteks üks väike muutus e-poes nagu klientide hinnangute ja arvustuste selgem väljatoomine toob tulemuseks selle, et külastajad nägid kohe, et teised kliendid on rahul ja ka nende valmisolek osta suurenes. Teiste inimeste arvamus on meile uskumatult oluline.
Kas sa läheksid restorani sööma, mille kohta su sõbrad ütlevad, et see on täiesti mõttetu koht ja toit ülehinnatud ning halb? Piisab ju ühe sõbra tagaasisidest ja sa enam ei mõtlegi sellele restoranile. Täpselt nii rajult mõjuvadki arvamused.
4. Kiirem ja lihtsam ostukorv
Kui klient peab ostu vormistamiseks täitma ankeedi, mis meenutab ametlikku aruannet, siis pole ime, et paljud lihtsalt loobuvad. Veendu, et ostuprotsess oleks võimalikult lihtne ja kiire.
Küsi ainult hädavajalikku infot ja võimalusel paku külalistele „kliendikonto loomata“ ostuvõimalust. Vähem takistusi tähendab alati rohkem oste.
5. Veebilehe kiirus on tähtsam kui sa arvad
Isegi kõige ilusam ja selgem veebileht ei suuda klienti hoida, kui leht avaneb sama aeglaselt kui ühe sõbra vana Volkswagen külmal talvehommikul. Kiirus mõjutab otseselt müüginumbreid, iga lisasekund vähendab potentsiaalsete ostjate hulka märgatavalt.
Kontrolli regulaarselt oma veebilehe kiirust ning vajadusel vähenda piltide ja video suurust või optimeeri veebilehe tehnilisi lahendusi.
Lisaks, kõige soodsam majutuspakett ei pruugi sinu veebilehe heaks töötada. Mõnikord teeb kallim veebimajutuse pakett imesid, ka siis kui kasutad kvaliteetsemaid suurema mahuga pildimaterjali.
6. Nutikalt paigutatud visuaalid
Hea pilt räägib rohkem kui tuhat sõna, aga vales kohas võib see hoopis segada. Paiguta visuaalid nii, et need toetaksid veebilehe sõnumit ja juhiksid külastaja pilku sinna, kus on sinu jaoks kõige olulisem.
Hea UX-disain ei nõua tingimata suurt ümbertegemist ega meeletuid investeeringuid. Sageli piisab väikestest ja nutikatest muudatustest, et muuta külastajad klientideks ja kasvatada müüginumbreid.
Veebileht on sinu äri digitaalne nägu. Kasuta UX-disaini võimalusi ja veendu, et see nägu poleks mitte ainult ilus, vaid tooks sulle ka päriselt raha sisse.
Artikli autor:
Martin Palmet
Caotica asutaja, strateeg
Jälgi mind LinkedIn-is →
Kirjutan iga päev veebi, turunduse ja kasvu teemadel.