Tegelikult sa tead väga hästi, mis on su veebilehe eelarve
Oled sa kunagi ostnud kihlasõrmust? Kujuta seda olukorda hetkeks ette. Astud juveelipoodi sisse, seisad säravate vitriinide ees ja teed korraks tähtsa näo pähe. Kas hakkad müüjalt küsima, et „Palun räägi mulle, palju kihlasõrmused üldse maksavad?“
Vaevalt. Aga võib-olla tõesti. Siis müüa küsib küsimusi, näitab ühte, näitab teist. Sul on võib-olla natuke ka piinlik, sest osad sõrmused on hirmus kallid ja sa ei julge öelda, et sul pole seda raha ja otsid midagi soodsamat. Mis mõttes soodsamat? Oma kalli naise pealt hoiad kokku? Ja nii tutvustab müüa sulle tund aega tervet poodi.
Okei. Kui sul pole kogemust, siis ühel kaunil päeval juhtub sinuga ja saad teada.
Aga muidu on olukord tuttav?
Tõenäoliselt sul pole ju ehete hindadest vähimatki aimu, aga mingil müstilisel põhjusel tead sa täpselt, kui palju raha oled valmis sellele olulisele ostule kulutama. Mingil seletamatul põhjusel sa tead kui palju üks brilliant võib maksta. Sa hoiad enda ja müüja aega kokku ning ütled otse välja: „Otsin kihlasõrmust ja minu eelarve on selline.“ Sinu siiras selgus tekitab kohe olukorra, kus saad kiiremini sobiva lahenduseni jõuda.
Või võtame teise näite – sa vajad uut ülikonda. Kas oled ülikonnaekspert? Vaevalt. Aga võib-olla natuke oled, sest sul on paar ülikonda kapis, mida sa ei kanna. Ometi oled sa valmis arvestama, et korralik ülikond võiks maksta umbes 800 eurot. Astud ülikonnapoodi, annad müüjale teada oma eelarvest ja lased tal aidata just selle hinnavahemikuga parima valiku teha.
Veebilehega on täpselt sama lugu. Niipea kui jõuame veebilehe hinnani, hakkab millegipärast väikest viisi keerutamine pihta. “Ma tegelikult ei tea, kui palju veebileht maksma peaks. Kas saaks kuidagi odavalt või mis see hind üldse olla võiks?” Tuttav olukord?
Me ei ela enam aastas 2000, kui internet oli midagi uut ja eksootilist ning veebilehtede tegemine müstiline kunstivorm, mille hindadest kellelgi aimu polnud. Täna on aasta 2025 ja suure tõenäosusega oled sa juba mõne veebilehe tellimisega kokku puutunud või vähemalt natuke kursis, kuidas asjad internetimaailmas käivad. Sul on vähemalt üldine ettekujutus, et veebileht ei maksa 50 eurot ega tõenäoliselt ka mitte 50 000 eurot (kuigi ka see on võimalik, sõltuvalt projekti suurusest).
Oluline on see, et sa tegelikult tead juba väga hästi, millise eelarvega oled valmis oma ettevõtte kodulehte tegema. Täpselt nagu kihlasõrmuse või ülikonna puhul, võiksid sa seda julgemalt väljendada, sest see aitab nii sul kui ka veebilehe arendajal kohe paika panna piirid ja võimalused.
Eelarve määrab sinu võimalused. Veebileht pole lihtsalt ilus asi, mida internetis näidata – see on investeering sinu ettevõtte kuvandisse ja müüki. Mõistlikult läbi mõeldud eelarvega hoiad sa enda ja teenusepakkuja aega kokku ning saad keskenduda sisule, mitte lõpututele hinnaläbirääkimistele.
Järgmine kord, kui sa alustad juttu veebilehe tegijaga, jäta see „õngitsemine“ kõrvale. Mõtle hetk läbi, millised eesmärgid sul veebilehega on, kui tähtis see sinu ettevõtte jaoks tegelikult on, ja sa jõuad kindlasti selge eelarveni. Sest nii nagu kihlasõrmusega – sisimas sa juba tead.
Artikli autor:
Martin Palmet
Caotica asutaja, strateeg
Jälgi mind LinkedIn-is →
Kirjutan iga päev veebi, turunduse ja kasvu teemadel.