Kas tehtud veebilahendusele kehtib ka garantii?
Kui ma omale ühe 15 aastat vana Mini One autot ostsin, oli see üsna vana ja väsinud. Aga nägi cool välja. Tahtsingi midagi odavat, suvel Eestis ringi vuramiseks. Mini oli super. Müüja lubas mulle käsi südamel, et kõik toimib laitmatult, kuid poole aasta pärast tuli välja, et midagi oli mäda, kui kapoti all ühel ilusal päeval korralik kolin ja ragin pihta hakkas. Sain teada, mis asi on väntvõll. Ilma piindlikkust tunnistamata, ma ei tea autodest tõesti midagi. Töökojast öeldi mulle, et “mees, su remont läheb sama palju maksma kui see auto ise”.
Veebilahendustega võib vahel samamoodi minna. Peale pikka planeerimist, kavandamist, disaini ja arendustööd saab kodulehekülg lõpuks valmis, projektijuht surub kätt, soovib edu ja kõik lähevad eri suundades koju. Aga mis juhtub, kui järgmisel nädalal, järgmisel kuul selgub, et kontaktivorm saadab andmeid valesti või veebileht ei avane mobiilivaates päris nii nagu plaanitud?
Siin tulebki mängu garantii. Nii nagu autodele ja külmkappidele kehtib veebilahendustele garantii, mis on tegelikult väga oluline osa kvaliteedi ja usalduse märgist. Garantii olemasolu ei näita lihtsalt seda, et me usume enda tehtud töö kvaliteeti – see näitab ka seda, et me päriselt hoolime.
Garantii annab kliendile kindlustunde, et kui miski peaks peale veebilahenduse üleandmist katki minema või mitte päris ootuspäraselt töötama, siis tegeleme sellega kiiresti ja asjalikult. Nii on see meie huvides sama palju kui kliendi huvides. Ükski professionaalne tegija ei taha, et tema poolt loodud veebilahendus lonkaks või jätaks kliendi nõutult kukalt kratsima.
Näiteks Caoticas on tavaks, et igale meie loodud veebilahendusele kehtib automaatselt kolmekuuline garantii. Selle aja jooksul parandame kõik tehnilised vead, mis ilmnevad peale tööde üleandmist ja mis olid kokkulepitud tööde mahus. See on omavaheline kokkulepe – meie lubadus, et võtame vastutuse oma töö eest, isegi kui avastad alles pärast projekti lõppu, et kuskil on midagi valesti läinud.
Kui aus olla, siis veebimaailmas võibki vahel ootamatuid probleeme ette tulla, mille pärast ei pea tegelikult piinlikkust tundma. Veebilahendus koosneb tihtipeale nii paljudest erinevatest komponentidest, pluginatest, moodulitest ja süsteemidest, et kõike kohe esimese hooga kontrollida ja katsetada on keeruline, eriti kui peaks ajaline surve olema. Veelgi enam – tehnoloogia uueneb pidevalt ja vahel ei saa ette näha, et pärast mingit tarkvarauuendust või kolmanda osapoole teenuse muutust võib sinu ilus uus veebileht hakata ootamatult tõrkuma.
Garantii olemasolu tähendab, et sellised üllatused ei pea sind öösel üleval hoidma. Vastupidi – saad rahulikult oma äri kasvatamisele keskenduda, teades, et sinu veebilehe tegijad on sulle vajadusel toeks ja valmis probleemid kiiresti lahendama.
Caoticas oleme veebilahendusi loonud juba üle 15 aasta ja üle 200 projekti. Selle aja jooksul oleme näinud igasuguseid olukordi – alates sellest, kuidas mõni plugin peale uuendust järsku oma elu elama hakkab, kuni selleni, et veebimajutuse pakkuja otsustab üleöö serverid uuendada ja midagi enam ei ühildu. See kõik käib veebitegemise juurde, oluline on hoopis see, kuidas olukorraga tegeletakse ja kui kiiresti mure lahendatakse.
Meie jaoks on garantii selge sõnum kliendile – sinu veebileht ei ole lihtsalt järjekordne tehing, vaid osa meie pikaajalisest koostööst. Kui midagi peaks olema katki või vajab täpsustamist, siis see ei ole probleem ega ka kliendi süü, või meie süü, vaid täiesti normaalne osa tööprotsessist.
Lõppude lõpuks ongi garantii märk usaldusest, hoolimisest ja kvaliteedist. Just sellepärast soovitame alati küsida, kas tehtud veebilahendusele kehtib ka garantii. Meie Caoticas vastame selle peale loomulikult – sest meil oleks tõesti piinlik, kui sinu koduleht ei töötaks nii nagu lubatud.
Artikli autor:
Martin Palmet
Caotica asutaja, strateeg
Jälgi mind LinkedIn-is →
Kirjutan iga päev veebi, turunduse ja kasvu teemadel.