Milline on igakuinee hoolduse hind ja kas seda on vaja?
Kui oled juba veebilehe tegemisse teinud investeeringu, siis on väga mõistlik endalt küsida, mis saab edasi? Kas peaksid võtma igakuise hoolduspaketi või mitte? Ja kui palju see lõbu üldse maksma läheb?
Kui minult küsida, siis vastan alati: igakuine hooldus ei ole kohustuslik, aga soovitan seda siiski soojalt.
Just nagu sa oma autot aeg-ajalt hooldusesse viid või arvutit ja telefoni uuendad, vajab ka sinu koduleht regulaarset tähelepanu, et see oleks turvaline ja alati töökorras. Neid juhtumeid on kahjuks olnud päris palju, kus ettevõtte juht tuleb mureliku näoga küsima, et kas saaks ettevõtte kodulehte taastada, sest see “kaaperdati”. Kaaperdamise kõige peamine põhjus ongi uuendamata kodulehes.
Kuidas kuuhoolduse hind kujuneb?
Hoolduse hind sõltub sellest, kui aktiivne ja mahukas on sinu veebileht. Caoticas broneerime sinu jaoks kindla arvu töötunde kuus, olgu selleks 2 tundi või kasvõi 20 tundi. Selle aja jooksul teeme kokkulepitud uuendusi ja täidame sinu poolt etteantud ülesandeid. Lihtne ja selge!
Toome mõned näited.
Väiksemad ettevõtted – umbes 2-3 tundi kuus
Kui sinu ettevõtte veebilehel on vähe aktiivsust, aeg-ajalt tuleb uudiseid ja mõningaid sisulisi uuendusi, siis piisab tavaliselt 2-3 tunnist kuus, et tarkvarad värskena hoida ja sisu vajadusel lehele tõsta. Sellise paketi puhul saad olla kindel, et sinu veeb on turvaline, vajalikud tarkvarauuendused tehtud ning juhuslikud muudatused kiiresti ellu viidud.
Keskmised ja aktiivsemad veebilehed – umbes 10-20 tundi kuus
Siin on tegemist juba aktiivsema lehega, kus uuendusi, uudiseid ja sisu on rohkem. Sageli on selliste lehtede puhul kasutusel mitu keelt, domeeni või isegi rahvusvahelised kontorid erinevatel domeenidel, mis lisavad hooldusele mahtu ja keerukust. Kui see kirjeldab sinu veebilehte, on mõistlik arvestada vähemalt 10 tunniga kuus.
E-poed ja suuremahulised projektid – umbes 20-30 tundi kuus
Veebipoodide ja keerukamate veebilahenduste puhul sõltub hind suuresti sellest, kas sa haldad e-poodi ise või lased seda teha spetsialistidel, nagu meie. E-poes toimub pidevalt uuendusi, lisaarendusi ja tooteportfelli muudatusi, mistõttu on 20-30 tundi kuus täiesti mõistlik maht. E-poodide arendused on tihtipeale ka keerukamad ja ajanõudlikumad. Kokkulepitud miinimumist mõni kuu ei piisa, mistõtte lisaarenduse puhul lepitakse kokku lisaarenduse tasu.
Kas võtta igakuise hoolduse pakett või mitte?
Kui sinu veebileht on väike ja staatiline, piisab täiesti, kui teed tarkvarauuendusi kvartaalselt või isegi poole aasta tagant. me ise võtame sinuga kvartaalselt või poole aasta tagant ühendust ja ütleme, et nüüd on aeg tarkvaradele uuendus teha ja see töö läheb maksma 2-3 tundi.
Samas, kui su veeb sisaldab tundlikke andmeid, integratsioone või suurt hulka aktiivset sisu, on regulaarne hooldus tugevalt soovitatav. Igakuine hooldusleping garanteerib, et kui midagi ootamatult juhtub, on abi kohe olemas.
Seega, igakuise hoolduse pakett ei ole lihtsalt „hea tava“ – see on sulle kui kindlustunne, et sinu veeb on alati kaitstud, uuendatud ja valmis sinu äri toetama.
Artikli autor:
Martin Palmet
Caotica asutaja, strateeg
Jälgi mind LinkedIn-is →
Kirjutan iga päev veebi, turunduse ja kasvu teemadel.