Milline on sobiv platvorm veebilehe jaoks?
Mult küsitakse tihti: „Martin, millise platvormi peale me peaks oma uue veebilehe ehitama?” Ja mul on sellele üks klassikaline vastus: „See sõltub.” Päris tüütu, eks? Tegelikult on teine kiire vastus ka. WordPress!
Aga täna tahangi veidi põhjalikumalt sulle rääkida, mis platvormide vahel valida ja miks see otsus võib hiljem kalliks maksma minna.
Alustame siis algusest – mis variandid meil üldse laual on?
Esiteks on meil vanakooli viis ehk HTML ja CSS nullist üles kirjutada. Teoreetiliselt vinge, sest saad täiesti ainulaadse lehe. Kiire, kerge, puhas, ilma igasuguse ülearuse koodita, otsimootorile meeldib kiire leht, kasutajatele samuti. Aga olgem ausad – kui sa pole just ise arendaja või sul pole igapäevast ligipääsu kogenud programmeerijale, on see variant nagu auto ise nullist kokku panemine. Ilus mõelda, aga tüütu, aeganõudev, ebapraktiline. Iga väikse muudatuse tegemiseks pead jälle kellegi juurde pöörduma.
Seega liigume edasi tänapäevaste sisuhaldusplatvormide juurde.
WIX on populaarne, sest ta tundub algul väga lihtne. Ja alguses ongi tore – lohistad elemendid paika ja korras. Selliseid on teisigi, sõber võib soovitada. Aga nagu olen mitme kliendi pealt näinud, siis mõne aja pärast, kui tahad midagi edasi arendada või lisada keerukamaid funktsioone, läheb asi kiirelt keeruliseks. Kui sul just pole plaanis jäädagi lihtsa visiitkaardi tüüpi lahenduse juurde, siis WIX ei pruugi parim valik olla.
Drupal seevastu on nagu Šveitsi taskunuga – see teeb kõike ja isegi rohkem. Riigiasutuste veebide lemmik platvorm. Probleem ongi selles „rohkem“ osas. Kui sinu veeb on lihtne ettevõtte tutvustus, võib Drupal olla nagu Ferrari jalgrattaga sõitmiseks – võimas, aga ülemäära keeruline ja kulukas hallata ja edasi arendada.
WordPress on minu vana sõber, minu isiklik lemmik. Jah, see on maailma kõige populaarsem veebiplatvorm ja põhjusega. WordPressi tunneb pea iga veebiarendaja, disainer ja isegi ettevõtja, mis tähendab, et abi leiab alati kiiresti ja suhteliselt soodsalt. Isegi kui see esialgne “tegija” Balile ära kaob, siis leiad kiirelt teise “tegija”. Kui sul on vaja midagi muuta või edasi arendada, ei jää sa tõenäoliselt kunagi hätta.
Webflow on viimastel aastatel päris trendikaks muutunud ja pakub ilusaid, paindlikke disainivõimalusi. Mulle isiklikult meeldib ja mõnel juhul ka soovitan. Aga see paindlikkus tuleb oma hinnaga – kui sul puudub varasem kogemus või sa ei soovi veidi õppimisele aega kulutada, võib platvorm esialgu tunduda keeruline. Eriti kui soovid ise veebilehte hiljem hallata või lasta seda oma töötajal teha.
Üks kord juhtus mul selline lugu
Üks kunagine klient soovis ehitada e-poodi. Pakkusin talle WooCommerce’i, sest WordPress oli talle tuttav. Klient aga leidis Indiast tüübi, kes ehitas poe Prestashopile ülimalt odavalt. Alguses tundus diil väga hea, aga peagi avastas klient, et ei oska seda platvormi ise hallata ega midagi muuta. Lõpuks sai hakkama, aga päris nigelasti.
Nii ta siis sõltus täielikult sellest India tüübist, kes oli muidugi “väga hõivatud”. Mõne kuu pärast tuli klient minu juurde tagasi, täiesti pettunud ja tüdinud. Ta küsis veel pakkumisi mujaltki, aga kõik hinnad tundusid kallid. “Aga ma juba maksin sellele tüübile, miks ümbertegemine nüüd veel kallim on?” Vastus on lihtne – valisid vale platvormi.
Platvormi valik pole pelgalt tehniline otsus, vaid mõjutab kogu su tulevikku – alates lihtsast haldamisest kuni arenduse ja kulude planeerimiseni. Mõtle alati sellele, kas platvorm on sulle mugav, sinu töötajatele tuttav ja kas selle peale ehitatud veeb on tulevikus lihtsalt ja mõistliku eelarvega edasi arendatav.
Kui kahtled, siis vali alati platvorm, millega on mugav töötada nii sul endal kui ka kõigil teistel. Usu mind, nii magad öösiti palju rahulikumalt!
Artikli autor:
Martin Palmet
Caotica asutaja, strateeg
Jälgi mind LinkedIn-is →
Kirjutan iga päev veebi, turunduse ja kasvu teemadel.