Kas su uus koduleht on lihtsalt ilus reklaam või toimiv tööriist?
Oled otsustanud, et sinu ettevõte vajab uut kodulehte. Vana tundub igav, natuke aegunud ja ei tekita enam elevust. Uus peaks olema trendikas, visuaalselt äge ja sõpradele näitamiseks uhke. Tundub tuttav eksole?
Ma tean, sest pooled ettevõtjad tulevad sellise suhtumisega. Ei saa öelda, et siin midagi valesti oleks. Sõprade ees on ju ka mõnus kelkida, kui juba kopsakas rahasumma on kulutatud.
Paljud ettevõtted alustavadki kodulehe uuendamist just sellest vaatenurgast. Tehakse ilus leht, pannakse laivi ja jäädakse ootama. Aga midagi ei juhtu. Külastajaid on vähe, päringuid ei tule, müük ei kasva. Ja siis see ilus uus koduleht lihtsalt vedeleb seal paar aastat, kuni tuleb järgmine kord tahtmine midagi uut teha.
Aga kas see pole mitte raiskamine?
Veebilehe eesmärk ei ole olla lihtsalt ilus
Hea koduleht ei ole lihtsalt üks isiklik projekt, mida sõpradele uhkusega näidata. See peab töötama. See peab teenima konkreetset eesmärki. Enne, kui üldse hakkad uut kodulehte tegema, küsi endalt:
- Mida see koduleht peab saavutama?
- Kellele see on mõeldud?
- Kuidas see aitab minu äril kasvada?
Eesmärk ei ole lihtsalt “olemas olla”, vaid suunata külastaja konkreetsele tegevusele: kas ta peab täitma vormi, tegema ostu, registreerima huvi, broneerima aja, liituma uudiskirjaga või midagi muud? Kui see pole selge, siis su koduleht lihtsalt eksisteerib – aga ei tööta.
See ei ole ka lihtsalt see, et paneme kodukale ühe vormi ja ongi eesmärk täidetud. Kogu veebilehe sisu, kommunikatsioon, teekond, sisulehed, visuaalne lahendus, kõik see peab töötama ühtse eesmärgina.
Kui kulutad raha, siis see peab tagasi tulema
Kodulehe tegemine ei ole kulu, see on investeering. 90% ettevõtjatel on päris raske sellest aru saada. Aega võtab, aga üldiselt oleme peale tunnist arutelu selle teadmiseni jõudnud. Aga see väike 10% osa jagab loogikat kohe. Ja see on äge.
Ehk see loogika on päris lihtne. Kui sa kulutad uuele veebilehele 3000, 10 000 või 40 000 eurot, siis selle raha peab veeb ka tagasi teenima ja rohkemgi veel.
Kuidas siis seda teha?
- SEO ja sisu kaudu – kas su leht toob sulle iga kuu tasuta külastusi Google’ist?
- Strateegilise ülesehituse kaudu – kas külastajad saavad kiiresti aru, mida sa pakud ja miks nad peaksid tegutsema?
- Konversioonide optimeerimise kaudu – kas lehel on loogiline voog, mis juhib külastaja samm-sammult tegevuseni?
Kui veebileht ei teeni oma investeeringut tagasi, siis oli see lihtsalt ilus kulutus.
Mõtle nagu ettevõtja, mitte disainer
Disain on oluline, aga mitte kõige olulisem. Kas see on ilus? Jah, tore. Aga kas see töötab? See on palju olulisem küsimus.
Mõtle, kas sa oled disainer, või sa oled ettevõtja?
Olen suhelnud päris palju ettevõtjatega, kes on natuke sinna aastasse 2010 kinni jäänud ja räägivad endiselt, et tahavad nii ilusat veebilehte nagu Apple-il on. See ei olnud siis lahe, see ei ole ammugi enam praegu, aastal 2025, lahe.
Veebileht on sinu virtuaalne müügimees – ta peab su ärile raha sisse tooma, mitte lihtsalt kena välja nägema. Kui müügimees oleks stiilne ja hästi riides, aga ei tooks sentigi sisse, siis kaua sa teda palgal hoiaksid?
Seega, enne kui alustad uue veebilehe tegemist, tee see üks lihtne test:
- Kirjuta paberile, mis on selle lehe eesmärk.
- Küsi endalt, kuidas see eesmärk aitab su äril kasvada.
- Mõtle, kuidas see veebileht su investeeringu tagasi teenib.
Kui sul on need vastused olemas, siis oled õigel teel. Kui ei, siis oled tegemas lihtsalt üht ilusat veebilehte, millel pole erilist kasu. Ja sellist asja pole su ettevõttel vaja.
Kui vajad abi selle eesmärgi väljaselgitamisel, siis selleks olemegi sulle olemas. Aga sinupoolne eeltöö oleks palju abiks.
Seega, ära raiska raha – investeeri targalt.
Artikli autor:
Martin Palmet
Caotica asutaja, strateeg
Jälgi mind LinkedIn-is →
Kirjutan iga päev veebi, turunduse ja kasvu teemadel.